تبلیغات
دانش - آشنایی با مترو استكهلم
دوشنبه 5 بهمن 1388  03:31 ق.ظ    ویرایش: - -
توسط: دانش
نوع مطلب: اشنایی با مترو ،

مترو استكهلم از نظر دكوراسیون ایستگاه‌ها معروف است

مترو استكهلم- پایتخت سوئد- دارای 100 ایستگاه است. 47 ایستگاه آن در زیر زمین و 53 ایستگاه در روی زمین قرار دارد.

مترو دارای 7 خط در سه رنگ‌ سبز، قرمز و آبی است و توسط شورای شهر اداره می‌شود.

روزنامه رایگان، زنجیره‌ای و بین‌المللی مترو اولین بار در استكهلم توزیع شد.

تصمیم ساخت مترو در استكهلم به سال 1941 برمی‌گردد.

اولین فاز آن در سال 1950 افتتاح شد. در واقع در ساخت مترو از همان راه‌هایی كه برای عبور تراموا در نظر گرفته شده بود، استفاده گردید.

در سال 1952 فاز دوم به طرف غرب افتتاح شد. در سال 1975 خط آبی با دو مسیر از شمال‌غربی به مركز امتداد یافت و در سال 1994 مترو استكهلم تكمیل شد.

مترو استكهلم از نظر دكوراسیون ایستگاه‌ها معروف است. اگرچه ممكن است به پای مترو مسكو نرسد اما بعضی آن را طولانی‌ترین گالری هنر در دنیا نام داده‌اند.

خط‌ها:

رنگ سبز دارای 3 خط، 49 ایستگاه و 41.256 متر طول است. هر روز 451.000 نفر و هر سال 146 میلیون نفر از خطوط آن استفاده می‌كنند.

رنگ قرمز با 2 خط دارای 41.238 متر طول و 36 ایستگاه در سال 1964 افتتاح شد. این خطوط روزانه 394.000 نفر و هر سال 128 میلیون نفر را جابه‌جا می‌كنند.

رنگ آبی دارای 2 خط و 20 ایستگاه به طول 25.516 متر است و در روز به 171.000 نفر و هر سال به 55 میلیون مسافر خدمات می‌دهد.

طول قطار 140-70 متر و طول سیستم 105.7 كیلومتر است.

قطارها از 5 بامداد تا 1 نیمه شب حتی در روزهای تعطیل درحركتند.

قطارها در طول روز هر 10 دقیقه، صبح زود و عصر هر 15 دقیقه و شب‌ هر 30 دقیقه تردد دارند. در اوج شلوغی با ورود واگن‌های كمكی این فاصله به 6-5 دقیقه و در بخش‌های مركزی به 3-2 دقیقه می‌رسد.

حداكثر سرعت قطارهای خط‌وط قرمز و آبی 80 و خط سبز 70 كیلومتر در ساعت است.

مترو استكهلم همچنان رو به گسترش است. توسعه 5-3 ساله خط سبز با 1.4 میلیارد كرون و خط آبی همچنان ادامه دارد. 

ایمنی:

مترو جهت ایمنی بیشتر سیگنال‌ اطلاعات را به طور دایم به سیستم ایمنی قطار می‌فرستد. از طریق دو آنتن واقع در محور چرخ‌ها سرعت قطار بررسی و غیرمجاز بودن آن اعلام می‌شود. اطلاعات از طریق نمایشگر موجود در كابین راننده به وی اعلام و امكان تصادف قطارها كاملا از بین می‌رود. 

امكان استفاده از "عملیات خودكار قطار" وجود دارد اما كنترل درها و شروع اولیه برعهده راننده است. هم اینك از این تسهیلات در خط سبز استفاده می‌شود. 

(همشهری انلاین) 

   


نظرات()  
gitabourbonnais.hatenablog.com
شنبه 31 تیر 1396 09:41 ق.ظ
Hello terrific blog! Does running a blog like this take a massive
amount work? I have virtually no understanding of coding however
I was hoping to start my own blog in the near future. Anyways, should you have any suggestions or tips for new blog owners please share.
I know this is off subject however I just needed to ask.
Many thanks!
BHW
جمعه 1 اردیبهشت 1396 09:08 ق.ظ
I think the admin of this web site is actually working hard for his web page,
because here every material is quality based
stuff.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

دانش