تبلیغات
دانش - اشنایی با مترو مادرید
دوشنبه 5 بهمن 1388  02:22 ق.ظ    ویرایش: دوشنبه 5 بهمن 1388 02:25 ق.ظ
توسط: دانش
نوع مطلب: اشنایی با مترو ،

مترو مادرید یكی از بزرگ‌ترین سیستم‌های مترو در جهان است

مترو مادرید- پایتخت اسپانیا- دارای 13 خط و 231 ایستگاه است.

مترو در سال 1919 افتتاح شد و امروزه با 282.5 كیلومتر طول هفتمین مترو طولانی در جهان و دومین در غرب اروپاست.

گسترش مترو با توجه به افزایش جمعیت شهر مادرید از 3.5 به 6 میلیون نفر صورت گرفت.

مترو از زیر زمین رد می‌شود و كل شهر را پوشش می‌دهد.

همگام با رشد جمعیت در 20 سال گذشته مترو سریعا گسترش یافت و رقیب مترو سئول و پكن شد.

افتتاح تراموا یا سیستم سبك ریلی نیز با 38 ایستگاه و 28 كیلومتر طول در سال 2007 به حمل‌ونقل عمومی كمك زیادی كرد.

تاریخچه:

اولین خط مترو مادرید در 17 اكتبر 1919 با 8 ایستگاه و 3.5 كیلومتر طول افتتاح شد. توسعه این خط و شروع عملیات دو خط دیگر خیلی سریع بود. در سال 1936 دو خط تكمیل و در زمان جنگ های داخلی اسپانیا از آن به عنوان پناهگاه در برابر حملات هوایی استفاده شد. در 1970 همزمان با رشد جمعیت مترو گسترش یافت. طول سكوهای جدید به 115 متر رسید.

سال 1979 به دلیل بدی مدیریت بحران‌زا بود.

در سال 2007 طول مترو به 282 كیلومتر رسید.

گسترش خطوط همچنان ادامه دارد. با انجام پروژه چند میلیارد دلاری، 90 كیلومتر و 80 ایستگاه جدید در زیر زمین ایجاد خواهد شد و ناحیه‌هایی كه قبلا مترو نداشته‌اند را در بر خواهد گرفت.
 
ایستگاه‌ها:

ایستگاه‌های جدید سخاوتمندانه در چند طبقه ساخته می‌شوند، به دلیل نورپردازی‌های طبیعی و ورودی‌های بزرگ در دنیا بهترین شناخته شده و روشنی و تك‌رنگی آن‌ها جزو محسنات است.

برای معلولان بالابر در نظر گرفته می‌شود.

ایستگاه‌های قدیمی باریك و فشرده‌ بوده و با كاشی‌های رنگی و طرح‌های مختلف تزیین شده‌اند. در سال‌های اخیر، بیشتر آن‌ها جهت هماهنگی با ایستگاه‌های جدید با پلات‌های تك‌رنگ مزین می‌شوند. 

ایستگاه‌های دهه 90-70 بزرگتر و دیوارهایشان روشن است.

در ایستگاه‌های 7، 9، و 10 مسافران به‌راحتی می‌توانند با عوض كردن قطار به سفر خود ادامه دهند.

قرار است ایستگاه چمبری به موزه تبدیل شود.

از سال 1999 مترو مادرید به جای سیم‌ مسی یا آلومینیومی آویزان از سقف تونل‌ها، از سیستم به ثبت رسیده جدیدی در تاسیسات خود استفاده كرد.

قطارها:

در گذشته اكثر قطارها ساخت اسپانیا بود. در سال‌های اخیر بعضی قطارها از ایتالیا تامین می‌شود.

بلیت:

فروش بلیت‌ها به صورت ماهانه و سالانه با امكان سفر در محدوده خاص است.

شبكه مترو به شش منطقه تقسیم شده است. برای سفر به هر منطقه بلیت مخصوص لازم است.

زمانی كه یك منطقه به پایان می‌رسد برای ورود به منطقه بعد باید بلیت جدید تهیه كرد.

بلیت برای 10 بار سفر با قیمت پایین‌تر نیز موجود است.

از سوی دیگر بلیت تركیبی برای یك سفر برای دو منطقه به جز فرودگاه نیز موجود است.

بلیت فرودگاه با امكان جابه‌جایی به هر نقطه 3 یورو است.(همشهری انلاین)

   


نظرات()  
http://alaynapytel.pixnet.net/
شنبه 31 تیر 1396 09:21 ب.ظ
Thanks for some other excellent post. Where else
could anyone get that kind of information in such a perfect
method of writing? I have a presentation next week, and I am at the look for such information.
BHW
چهارشنبه 30 فروردین 1396 07:34 ب.ظ
Hey there! Do you know if they make any plugins to assist with Search Engine Optimization? I'm trying to get my blog to
rank for some targeted keywords but I'm not seeing very good success.
If you know of any please share. Kudos!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

دانش